Gå til hovedinnhold
Alle samlingerSikkerhet
Innlogging og Single Sign-On
Innlogging og Single Sign-On

Om innlogging og autentisering av brukere

Oppdatert for over 3 måneder siden

Alternativ 1: Brukernavn og passord

Som bruker av våre nettløsninger har du et personlig brukernavn (e-post) og et passord som må oppfylle følgende krav:

  • Minimum seks tegn

  • Må inneholde bokstaver og tall

Alternativ 2: Pålogging via Single Sign-On (SSO)

En alternativ innloggingsmetode er autentisering via Microsoft Entra ID (din jobbkonto).

Det er flere fordeler med denne påloggingsmekanismen:

  • automatisk innmelding av nye brukere

  • du slipper å forholde deg til et eget passord for våre løsninger,

  • så lenge du er pålogget Microsoft Entra ID blir du automatisk logget inn i våre løsninger

  • muligheter for to-faktor autentisering avhengig av hva som kreves i din organisasjon.

Det kan være at du må kontakte din systemansvarlig for å tillate at våre tjenester kan brukes med deres SSO. I de fleste tilfeller holder det at systemansvarlig logger seg på en av våre tjenester og godkjenner på vegne av organisasjonen eller klikker her for å legge til applikasjonen under Enterprise applications.

Svarte dette på spørsmålet?